DJ Borg: Imao sam priliku nastupati svuda, ali ROBINZON party-ji su nešto posebno

Elvis Džombić publici poznatiji kao DJ Borg, jedan je od rodonačelnika elektronske muzike u BiH. Još od 2000 godine i tinejdžerskih dana on svojim nastupima oduševljava, kako publiku tako i kritiku. Ipak pravo priznanje za svoj rad dobio je 2014 godine kada je na prestižnom takmičenju BURN Residency ostvario pobjedu (za područje BiH) što mu je donijelo mogućnost da kao prvi DJ sa ovih prostora nastupa na kultnom mjestu za elektronsku muziku otoku Ibizi, ali i da se druži i zajedno svira sa idolima iz svog djetinstva poput Carl Coxa ili Pete Tonga.

  • Koliko je pobjeda na “Burn Residency“ takmičenju ti pomogla ili odmogla u karijeri i na koji način se promijenio tvoj život nakon nje.

Obzirom da je riječ o pobjedi u konkurenciji velikog broja kolega koji zaista ulažu velike napore u svoje karijere, “Burn Residency” titula mi je svojevrsno priznanje za sve ono što sam uradio tokom mnogo godina na muzičkoj sceni u BiH i regionu. Iako ni tada, a ni sad ne smatram muziku i poziv DJ-a kao platforme za natjecanje, takva priznanja daju pozitivan osjećaj i pomažu u donošenju bitnih odluka, kako na profesionalnom, tako i na privatnom planu. Možda izgleda da nisu, ali meni su ta pobjeda i učešće u završnici takmičenja na Ibizi mnogo pomogli. Podsjetili su me na ciljeve koje si postaviš kao klinac, koji je posljednji dinar odvajao da nabavi neki novi uređaj za studio, ili neku novu ploču. Onda skontaš da si u tom momentu već daleko iznad tih ciljeva. Podsjetili su me da je taj klinac doživio i zavolio elektronsku muziku zbog strasti za istom. Onda shvatiš da moraš napraviti mnogo iskoraka ukoliko želiš krenuti profesionalno, odnosno te strasti i ljubav prema muzici pretvarati u novac, a to shvatanje mi se nije svidjelo. Ja sam odlučio zadržati muziku kao najvažniju sporednu stvar u mom svijetu.

  • Kako je bilo nastupati i svirati sa idolima iz svog muzičkog „djetinstva“.

Svaki novi nastup je bio ostvarenje novog sna. Sjećam se tog djetinjstva i vremena kada sam od jutra do sutra nosao discman i unutra live snimka Carl Cox – Sydney NYE 2000 disk, maštajući da ga slušam negdje uživo… Onda dođe momenat da na Ibizi provedeš par sedmica s tim istim čovjekom, dobiješ direktna priznanja za svoj rad, itd. Navodim jedan od primjera, a uspio sam da nastupim i radim, blisko sa velikim brojem tih svojih idola. Sve su to sjajni ljudi, i meni je zaista velika čast što sam imao tu priliku da ih upoznam. Nosim sa sobom nezaboravne uspomene ali i sve te kontakte za neke nove prilike i dalju suradnju.

  • Osim kao DJ aktivan si kao i producent, kada možemo učekivati neku novu kompozciju iz tvoje radionice?

Iskren da budem, trenutno nisam aktivan ni kao DJ u tolikoj mjeri, a za produkciju još uvijek “tražim vrijeme” jer ga je zaista mnogo potrebno da bi se došlo do kvalitetnih materijala. Izraziti sam protivnik hiperprodukcije u muzici i stojim iza toga da je bolje u 5 godina izdati jednu ali vrijednu traku, nego 20 od kojih u sjećanju ne ostane ni naziv, a kamoli sadržaj. A za tu jednu je stvarno potrebno dosta inspiracije rada i vremena. Nastojim da u toku ove godine stvorim takav ambijent za ozbiljnije projekte, kako bi tokom iduće krenuo aktivnije sa izdanjima.

  • Baviti se DJ-ingom u BiH je trenutno IN. Tebe kao „veterana“ ove scene možemo sa kompetentnošću pitati, koliko među današnjim DJ-ima, ima stvarnih zaljubljenika u ovaj muzički žanr, a koliko je samo pozera koji su tu samo da bi bili viđeni.

Dobro pitanje, priznajem (smiley) Mnogo je svega na sceni ali mislim ipak da se te razlike značajno primjete i da dugoročno opstaju ovi stvarni. Pozitivno mi je što je elektronska muzika postala globalan trend, ali je simptomatično koliko nove generacije teže instant publicitetu i to baš kroz DJ-ing, služeći se svime onim što apsolutno nema veze sa DJ-ingom. Uredu je željeti sve preko noći, ali za takve uspjehe potreban je izvanredan talenat i kvalitet, kao i poštovanje prema onima koji su dugogodišnjim radom omogućili prilike na sceni da taj talenat dođe do izražaja. Ono što meni nikada neće biti jasno, pogotovo u našem regionu, je ipak ta antipatija među DJ-evima, manjak međusobnog uvažavanja i izbjegavanje aktivnog rada na zajedničkim projektima. Ali to je izgleda jednostavno tako u svim sferama života na Balkanu. Na ovoj sceni, to je osnovna razlika zašto smo mi ovdje postali tržište za neke strane DJ-eve, a nikakvo za domaće artiste, među kojima zaista ima onih koji kvalitetom ne zaostaju, nego upravo zaslužuju sva priznanja i podršku.

  • Koliko su moderne tehnologije promijenile sam pristup DJingu. Prije su svi isključivo svirali na pločama, pa sa CD-ima, a danas …

Za milion stepeni rekao bih, ali prije svega sa marketinške strane. Danas ne moraš ni “svirati” jer ako imaš stručnjake za marketing iza sebe, putem modernih tehnologija si u velikoj prednosti da izdaješ muziku, postaneš tražen i bookiran u odnosu na nekoga ko je istinski muzičar. Taj mainstream pristup DJ-ingu je konkretno mene udaljio od profesionalnog bavljenja istim. Ako pak govorimo o samom performansu, elektronska muzika je produkt modernih tehnologija i uz nova (bolja) tehnološka rješenja, DJi imaju zaista mnogo više mogućnosti da izraze svoju kreativnost. Ono što je bitno jest da “uho” mora svakako da diriguje cijelom postavkom na mix pultu, nebitno šta se tu nalazilo. Puno je bitniji taj osjećaj za momenat, ambijent, publiku i upravljanje atmosferom koji izostaje kod mnogih danas. Bilo ko može tehnički naučiti i beatmatching i pronaći muziku na internetu, itd, ali taj osjećaj je ipak nešto što razlikuje istinskog DJ-e od samo nekog zabavljača.

  • Publika iz regiona, priliku da te sluša i gleda imaće na ovogodišnjem ROBINZON BRODOLOMu 9, koji se održava 01.07.2017 g. Pošto si ti kao stalni član postave Dja koji nastupaju na ovom eventu šta je to što te tako veže za Robinzon party-je?

Evo 10 godina je prošlo od kako sam prvi puta na molu Robinzona stao iza mix pulta. Veže me činjenica da sam tih prvih par godina nastupao i po 10-11 sati kroz “all nighter” setove i da su tada postavljeni temelji za dugogodišnju tradiciju, ali i mnoga toga još. Imao sam priliku nastupati posvuda ali ambijent Robinzona je zaista jedinstven za zabave ovog tipa, i takođe je jedan od razloga zašto uvijek svi sa nestrpljenjem iščekujemo novu zabavu tamo. Mnogo lijepih uspomena veže nas sve za to mjesto. Ni kiše, ni pljuskovi, drugi eventi, niti bilo kakve druge okolnosti nikada nisu doveli u pitanje vrhunsku organizaciju i održavanje događaja za što se takođe mora odati priznanje ekipi Robinzona koja uvijek uloži maksimum truda u svaki detalj zabave. Kao i svake godine, s nestrpljenjem očekujem 1.7. i donosim fantastičnu muziku, mnogo emocija i dobrog raspoloženja u njoj!

  • Pošto DJi nikada ne odlaze u penziju, kako ti sebe vidiš za nekih 10 godina na sceni?

Bože zdravlja, a svakako da se vidim i dalje prisutan na sceni na neki način. Neka moja vizija jest da će to biti više kroz produkcijske materijale, nego li nastupe. Mada, ko zna… Volio bih svakako da nove generacije na pravi način dožive taj lifestyle i na pravi način nastave graditi scenu, više surađivati jedni s drugima, imajući u vidu da kroz takve suradnje mogu doći do daleko većih rezultata nego samostalno. Mi “veterani” ćemo biti na raspolaganju, ili zajednički da radimo neke projekte ili pak za neki koristan savjet.

Pogledaj i ovo

KUD Tinja ambasadori Bosne i Hercegovine na internacionalnom festivalu folklora

Članovi kulturno-umjetničkog društva Tinja od 7.-12. jula u Turskoj (Bursa) predstavljaju Bosnu i Hercegovinu na …

ROBINZON najavljuje BRODOLOM 2019 na jezeru Modrac!

Atraktivan lineup na najatraktivnijoj lokaciji u regionu – jezero Modrac.   Na obali jezera Modrac …